Proč vydávám vlastním nákladem?

04.06.2022

Kdyby měl někdo otázku, proč své knihy vydávám vlastním nákladem, tady je má odpověď:

U klasického vydavatele jsem to ani nezkusila. Proč? Otázku vydání vlastním nákladem, formou crowdfundingu nebo oslovením klasického vydavatele zkoumám už pár let. Každá z těchto cest má své výhody.

Já si zatím vybírám cestu číslo jedna a to z toho důvodu, že si chci své dílo vytvořit sama od A až po Z, chci mít o všem přehled a chci si vytvořit svou obálku, cenu, počet výtisků, co bude obsahovat atd. Zatím vnímám vydání u klasického vydavatele jako prodej svého textu do cizích rukou za cenu, že budu mít tyto "starosti" z krku. Prodám mu svoji práci za pár procent (slyšela jsem různé částky, vlastní zkušenosti nemám ale údajně to jsou 2 - 5 % u neznámého autora) z prodeje a ztratím tak veškerou moc nad dílem, které autor tvořil měsíce a mnohdy i roky. Kniha je sice v obchodech, ale tam si většinu z ceny bere prodejce, což je pochopitelné, a vydavatel dostane téměř nula prd a tak si umíte představit co dostane autor. Mimochodem asi nikdo nechce vidět svoji knihu ve výprodeji, to by byl pro mě strašák... A podstatné pro mě je to, že tímto se autor nezbavuje povinnosti svoji knihu propagovat, naopak.

Třeba jednou změním názor, ale prozatím nechci svoji práci, které věnuji svůj čas a která mě nesmírně naplňuje a baví, odložit po dokončení do cizích rukou, protože se jí dál nechci zabývat. Nepotřebuji velké náklady a prodávat ji po stovkách, chci psát i nadále s radostí a svým tempem a věřím tomu, že když se kniha bude líbit, své čtenáře si najde. Nejsem prodejce ani propagátor, tohle neumím a jsem s tím srovnaná. Mým cílem je svými knihami čtenáře pobavit, trochu napínat a v nejlepším případě možná předat nějaké to zamyšlení. 


© 2018 Hana Novotná. Václavské náměstí 1, Praha, 110 00
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky