Proč jsem napsala Doupě stínů

30.10.2020

Už jako malá, kam až paměť sahá, jsem tvořila obrázkové knížky, komiksy, fotoalba s příběhy a na starém vyřazeném psacím stroji - ten jsem přímo milovala - jsem psala své první příběhy o zvířátkách. Nikdy jsem to ale nebrala vážně, protože člověk, až dospěje, přece musí chodit do solidního zaměstnání, trávit tam třetinu života a vydělávat peníze. A tak jsem touhu po psaní potlačila už někdy před pubertou a dělala vše tak, jak to má být. Volání duše se ozvalo podruhé, když jsem dokončila školu maturitou, v té době začala hospodářská krize, a tak jsem v mezidobí brigád, sháněním práce a zaměstnáním na dobu určitou, začala opět psát. Tehdy se zrodila první verze s názvem Temný dům.

Inspirací mi byl můj první podnájemní byt, kam jsem se nastěhovala s kamarádkou. Byl trochu strašidelný, činžák s temnou chodbou. Pod námi bydleli podivní pobudové, často opilí, sem tam měli policejní návštěvu a často se bili. Byt jim hlídal černý vlčák, s boudou na balkóně. Byla jsem ve věku hlavní hrdinky, jednadvacet až třiadvacet let, a má fantazie se v tomto prostředí dokonale probudila ze zimního spánku. Tehdy vznikla první verze a zveřejnila jsem ji na spisovatelských stránkách, které již neexistují. Překvapila mě návštěvnost, v kterou jsem ani nedoufala. Ale jinak kniha skončila v šuplíku.

Před pár lety jsem rukopis oprášila, načechrala, prodloužila a pak zkrátila, následně prošel po domluvě s nakladatelstvím korekturou, po níž jsem ji opět o třetinu zkrátila - nelogické, já vím, ale bylo to pro dobro knihy - a ve finální verzi jsem ho nechala vydat. Byla to dlouhá a trnitá cesta, ale příběh, který byl původně napsán jen pro mou radost z psaní, se teď konečně zrodil ve fyzické formě a já mám z něj velkou radost. Snad si najde své čtenáře, kteří mají rádi mírnou dávku napětí a hlavně trochu toho strašení, pro zimní večery, je Doupě stínů jako dělaná.

© 2018 Hana Novotná. Václavské náměstí 1, Praha, 110 00
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky